Limba şi literatura română IV Educaţie online
157 lecții
Compunere cu titlul dat. Organizarea textului redactat. Atelier de creație: Mamă, ești pe lume tot ce-i mai frumos!
Situaţii de comunicare. Revista clasei. Primăvară, primăvară, mai
Partea secundara de propozitie. Atributul. Exprimarea atributului
Cum arătăm? (Lecția 2) (LECȚIA 2))
Sintaxa. Actualizarea materiei din clasa a IV-a
Textul nonliterar funcțional. Invitația
Câmpul asociativ al cuvântului teatru
Complementul parte secundară de propoziție
Acordul predicatului cu subiectul. Atelier de vorbire și scriere Povestea părților de propoziție.
Cum arătăm? (Lecția 1) (LECȚIA 1))
Morfologie. Actualizarea materiei din clasa a IV-a
Textul literar narativ. Cuvintele noi din text. Text-suport: „La săniuș” după Ion Agârbiceanu
Versificația: pastelul. Text-suport: „La gura sobei” de Vasile Alecsandri
Părți principale de propoziție
Părți de propoziție. Atelier de vorbire și scriere
Scriere funcțională (copieri, transcrieri, dictari, autodictari)
Cine suntem? (Lecția 2) (LECȚIA 2))
Tema, titlul, ideea principală.Text-suport: „Oastea țării” de Ștefan Tudor
Numeralul în comunicare
Mijloace artistice de modificare a sensului: comparația și personificarea
Partea secundară de propoziție-atributul
Dialogul ca element constitutiv ale unor texte (analiza contextuală). Descrierea ca element constructiv ale unor texte literare
Cine suntem? (Lecția 1) (LECȚIA 1))
Tainele cărții. Impresii despre lectură. Text-suport: „Rege între filosofi” de Nicolae Dabija
Compunere-descriere a unui colț din natură. Atelier de creație: De vorbă cu un fulg de nea
Înțelegerea și interpretarea celor citite în gând. Text-suport: „La gura sobei” de Vasile Alecsandri
Tainele cărții. Cărți din literatura artistică națională. Impresii de lectură
Cazuri simple de ortografie a numeralelor
Vorbim și scriem corect: într-o, într-un; dintr-o, dintr-un
Modalități de exprimare orală în diferite situații de comunicare
Sărbători și tradiții de iarnă
Scrierea corectă a substantivelor. Vorbim și scriem corect
Mijloace de transmitere a informației. Mesajul electronic
Reguli nescrise
Reguli de circulație
Înțelegerea și interpretarea celor citite. Text-suport: „Pădurile Moldovei” de Dimitrie Cantemir
Doi prieteni
Orientarea în oraș
Eticheta comunicării. Formule de inițiere, de menținere, de încheiere a conversației
Comunicăm prin telefon, pe internet
Orașul, satul
Descrierea ca element constitutiv al unui text narativ. Text-suport: „Pădurile Moldovei” de Dimitrie Cantemir
Formularea ideilor principale ale textului „Coridorul ispitei” după Voltaire
Mijloace de transport. Lecția 2 (LECȚIA 2)
Automatizarea tehnicii lecturii cu voce și în gând. Text-suport: „Oastea țării” de Ștefan Tudor
Cum se scrie corect o compunere
Mijloace de transport. Lecția 1 (LECȚIA 1)
Atelier de creație. Compoziție după imagini: Moldovă - gură de rai...
„Coridorul ispitei” după Voltaire
„Pasagerii” de C. Dragomir
Starea sănătății. Igiena personală
Tainele cărţii. Cărţi din literatura artistică universală pentru copii
Versificaţia: poezia. Text-suport: „Cuvintele” de Ştefan Tudor
La medic
Substantivul. Numărul și genul substantivului
Tainele cărţii. Cărţi din literatura artistică naţională pentru copii
Cum suntem? (Lecția 2) (LECȚIA 2))
Sensurile propriu şi figurat ale cuvintelor. Text-suport: „Luceferii” de Vitalie Buzuleanu
Simboluri de stat. Ziua drapelului
Cum suntem? (Lecția 1) (LECȚIA 1))
Propoziția dezvoltată
Sărbători și tradiții în familie. Sfintele Paști
Tainele cărții. Elementele componente ale cărții
Înţelegerea şi interpretarea celor citite în gând. Text-suport: „Luceferii” de Vitalie Buzuleanu
Orașul Chișinău
Tainele cărții. Cartea în format audio – audiobook-ul
Dialogul. Linia de dialog. Organizarea estetică a textului în pagină
Oameni cu renume. Spiridon Vangheli
Înțelegerea și interpretarea celor citite în gând. Text-suport „Culoarea, mirozna şi foşnetul acelei cărţulii” de Ion Druţă
Limba și literatura română, clasa a IV-a, Sărbători și tradiții în familie
Familii de cuvinte
Automatizarea tehnicii lecturii cu voce şi în gând. Text-suport „Culoarea, mirozna şi foşnetul acelei cărţulii” de Ion Druţă
Limba și literatura română, clasa a IV-a, Relații de familie „Mama și balaurul”
Calităţile citirii: corectă, conștientă, cursivă, expresivă. Text-suport:
Versificația. Text-suport: „Colindul gutuii din geam” de Adrian Păunescu
Limba și literatura română, clasa a IV-a, Încălțămintea
Calităţile citirii: corectă, conştientă, cursivă, expresivă. Text-suport: „Caietul lui Mihai” de Titus Ştirbu
Pronumele personal de politețe
Limba și literatura română, clasa a IV-a, Îmbrăcămintea
Sărbători și tradiții de
Pronumele personal
Limba și literatura română, clasa a IV-a, „Toboșarul” de Spiridon Vangheli, Barbarova Natalia
Produse alimentare. Cantități și prețuri. Lecția 2 (LECȚIA 2)
Înțelegerea și interpretarea celor citite în gând. Timpul și locul acțiunii. Text-suport: „Steaua de la Betleem” de Ion Druță
Tainele cărții. Dicționare școlare (pe suport de hârtie și electronic)
Produse alimentare. Cantități și prețuri. Lecția 1 (LECȚIA 1)
Automatizarea tehnicii lecturii cu voce și în gând. Text suport: „Steaua de la Betleem” de Ion Druță
Tainele cărții. Compunere după un șir de imagini
Tainele cărţii. Elementele cărţii. Atelier de creație: Despre cărți poți afla mai mult din prefață și postfață
Automatizarea tehnicii lecturii cu voce și în gând. Lectură și explorare. Text-suport: „Colindul gutuii din geam” de Adrian Păunescu
Delimitarea textului în fragmente. Text-suport: „Cei trei prieteni”
Tainele cărţii. Cărţi din literatura artistică naţională pentru copii. Agenda de lectură a cărţilor citite
Compunere cu începutul dat. Atelier de creație. Prieteni buni
Personajele literare – trăsături fizice, trăsături morale, conform faptelor descrise. Text-suport: „Caietul lui Mihai” de Titus Ştirbu
Câmpul lexical
Omul și comunicarea. Situația de comunicare: Să comunicăm despre sârguinţă
Compunere după o ilustrație și tema dată (pe baza cuvintelor, a expresiilor de reper). Atelier de creație: Munca - cea mai rodnică odihnă!
Presa periodică pentru copii
Ortografia pronumelui. Vorbim și scriem corect
Compunere după un sfârșit dat
Acordul adjectivului cu substantivul
Semne și obiceiuri populare
Haine și încălțăminte. Mărimi potrivite
Fenomene ale naturii. Ploaia. Ninsoarea. Vântul
Verbul. Timpul și persoana
Înţelegerea şi interpretarea celor citite în gând. Text-suport: „Toamna ţesătoare” de Vasile Alecsandri
Componentele textului:
Sportul
Profesia preferată
Preferințe și interese
Activități de odihnă cu familia