Limba şi literatura română III Educaţie online
123 lecții
Personaje pozitive, negative
Tainele cărții.
Tatăl meu
Timpurile verbului
Verbul – parte de vorbire
Scrierea corectă a substantivelor
Lectură particulară Legenda lăcrimoarei
Proiect de grup/individual. Prima noastră carte despre Ştefan cel Mare
Ocupațiile părinților
Semnificaţia componentelor textului. Cuvintele noi din text. Textul-suport: „Cea mai fericită zi” după Alexandru Vlahuță
Textul-suport: „Chișinău, capitala țării mele”. Lectură și observare
Numărul substantivelor
Fram, ursul polar, de Cezar Petrescu
Atelier de creație. Lizibilitate, înclinaţie uniformă, acurateţe, aranjare în pagină. Orașul/satul meu
Mobilierul
Persoana şi numărul verbului. Exerciţii aplicative
Substantivul. Felurile substantivelor: comune și proprii
Compunere cu început și sfârșit dat: Jocurile de iarnă ale copiilor
Locuinţa noastră
Cuvintele ce denumesc obiecte. Semnificația lor în vorbire
Semnificaţia componentelor textului: titlul, autorul, conţinutul. Textul-suport: „O amintire de neuitat” după George Sbârcea
Subiectul
Camera mea
Caracterizări simple de persoane/personaje literare după faptele descrise şi organizate pe baza unor repere. Textul-suport: „Atelier în pădure” după Peter Neagoe
Predicatul
Caleidoscopul profesiilor
Zilele săptămânii. Lunile anului
Florile de primăvară. (LECȚIA 1)
Congresul florilor (lecția a 2-a) (LECȚIA A 2-A))
Calităţile citirii: corectă, conştientă, cursivă, expresivă (dezvoltarea lor). Textul-suport: poezia „Ajunul Crăciunului” de Elena Farago
Semnele toamnei
Produse sănătoase
Congresul florilor (lecția 1) (LECȚIA 1))
Atitudinea, opinia faţă de comportamentul personajelor descrise. Textul-suport: „Colindătorii” după Mihail Sadoveanu
Regimul zilei
Părţile corpului
Florile de primăvară lecția a 2-a (LECȚIA A 2-A)
Acordul adjectivului cu substantivul
Despre păsări
Meniul
Propoziția. Părțile propoziției
Textul „S-au aurit a toamnă pădurile”, după Gheorghe Tomozei. Personajele textului, locul și timpul desfășurării acțiunii
Cât e ora?
Igiena. Obiecte de igienă personală
Textul nonliterar. Afisul
Cartea cu Apolodor
Excursie virtuală prin Moldova
Vara-anotimpul vacanței
Călătorii prin Moldova
Descrierea. Ideea principală, idei secundare. Textul-suport: "Veverita", după Mihail Sadoveanu
Caracterizārile personajelor literare. Text-suport: "Veverita", după M.Sadoveanu
Racul, broasca si stiuca
Textul. Titlul, autorul, conținutul. Text-suport ,,Noi albinele” de Călin Gruia
Versificația. Calitățile citirii corectă,conștientă,cursiva,expresiv. Text suport Poezia "Pastele" de M. Popescu
Calitățile (însușirile, trăsăturile personajului literar)Text-suport ,,Noi albinele” de Călin Gruia
Tainele cărții. Atelier de lectură, creație și discuție. Fișă de lectură și atitudine a textului „De ce pleacă păsările?” după Emilia Căldăraru
Categorii semantice ale limbajului textual. Textul-suport: „Muma lui Ștefan cel Mare” de Dimitrie Bolintineanu
Semnificația componentelor textului: titlul, autorul, conținutul. Proza rimată. Text-suport: „La Polul Nord” după Marin Sorescu
Cuvântul. Silaba. Sunetul. Despărțirea cuvintelor în silabe și la capăt de rând
Caracterizări simple de personaje literare după fapte descrise și organizate pe baza unor repere
Semnificația componentelor textului: titlul, autorul, conținutul, personajele. Text-suport: „Copiii și păsărelele” după Eugen Jianu
Atelier de creație. Compunere după o imagine și un plan simplu de idei: „Toamna – regina culorilor”
„Am trei flori” de Vasile Romanciuc
Semnificația componentelor textului. Structura conținutului. Text-suport: „Cheița” după Mircea Sântimbreanu
Textul narativ. Semnificația componentelor textului: titlul, autorul, conținutul. Textul-suport: „Sorin, cartea și calculatorul”
Textul nonliterar informativ. Articolul
Pronumele. Pronumele personal
Textul narativ. „Din viața dacilor” după Alexandru Vlahuță
Textul nonliterar informativ. Afișul. Anunțul
Pronumele de politețe
Poezia cu tematică diversă. Strofa. Rima. Versul. Text-suport: „Iarna” de V. Alecsandri
Atelier de lectură. Legenda lui Moș Crăciun
Mijloacele de expresie artistică. Text-suport: „La săniuș” după Ion Agârbiceanu
Poezia „Către pasăre” de Ion Vatamanu
Sărbătorile de iarnă
Moduri de expunere: descrierea. Text-suport: „Decembrie” de George Coșbuc
Sărbători de familie. Ziua de naştere
Impresii din vacanță. Textul-suport: Poezia „Învățătura” de Nicolae Tăutu. Mesajul poeziei
Păsările călătoare
Cuvântul – parte de vorbire
Jocurile de iarnă
Cartea. Componentele cărții și rolul lor
Cum e vremea?
Adjectivul – parte de vorbire
Anotimpul iarna
Tehnica citirii (cu voce și în gând).Cuvintele noi din text. Textul-suport: „Luchi în prima zi de școală” după Otilia Cazimir
Versificația. Strofa. Versul. Rima. Text-suport: „Ce te legeni...” de M. Eminescu. Mijloace de expresii artistice
Cuvintele noi din text. Categorii semantice ale limbajului textual: sinonime, antonime. Textul-suport: „Nenea directorul” după George Șovu
Semnificația componentelor textului: titlul, autorul, conținutul. Structura conținutului. Textul-suport: „Culesul porumbului” după Ion Agârbiceanu
Comunicarea orală. Modul în care comunicăm
Calitățile citirii: corectă, conștientă, expresivă (dezvoltarea lor). Vocabularul textului. Textul-suport: „Fructul cel mai valoros” (poveste bulgară)
Comunicarea dialogată. Eticheta comunicării în dialog
Compunere cu început și sfârșit dat. Jocurile de iarnă ale copiilor
Rudele apropiate
Atelier de creație și scriere a compunerii „Prima zi de școală”
Portretul fizic. Cum sunt?
Tainele cărții. Prezentare de carte. Jurnal de lectură. Cartea preferată
Membrii familiei
Propoziția. Intonarea propoziției
Familia mea
Cuvântul. Sensurile cuvintelor. Sinonime. Antonime
Chipul mamei
Atelier de creație. Compunere „Jocurile de iarnă”