Limba şi literatura română II Educaţie online
115 lecții
Scrierea textului. Vara
Dicționare școlare
Comunicăm altfel. Mesajul electronic
Moldova mea
Versificația: poezia, strofa, versul, rima. Texte-resursă: „A venit toamna” de Arcadie Suceveanu, „Toamna în Moldova” de Petru Cărare
Textul nonliterar/informativ: articole informative, texte informative
Viteza și ritmul citirii. Texte-suport: „Iarna” de A. Busuioc,
Textul literar și imaginea asociată. Poezia „Gospodina Dina” după Iulian Filip
Comunicam altfel gesturi și mimică
Învăţătura textului. „Și de la pom” de Aurel Scobioală
Textul literar. Valori.Text-suport: „Spicul și prietenii lui” de Iulian Filip
Eticheta comunicării. Formule de salut, adresare, mulțumire. Atelier de creație. Fii politicos
Virgula la enumerare, virgula în adresare
Poezia „Toamna” după Emilia Plugaru. Silaba. Despărțirea cuvintelor în silabe
Tematica textului. Viteza și ritmul citirii. Text suport Poezia "Câtă vară e-ntr-o pară" de Arcadie Suceveanu
Cuvinte care arată însușiri. Semnificaţia lor în vorbire
Sensurile cuvântului: cuvinte cu sens asemănător, cuvinte cu sens opus
Vine toamna. Litera B b
Descriere de obiecte după formă, dimensiune, culoare, mod de utilizare. Caracterizări de personaje
Viteza și ritmul citirii. Texte-suport:
Cartea. Componentele cărții
Presa periodică pentru copii. Ziarul/Revista noastră
Ura-a-a! E iarnă!
Atitudinea cititorului față de cele citite. Text-suport: „Povestea omului de zăpadă” după H.Cr. Andersen
Tainele cărții Cartea electronică. Text-suport „Motanul încălțat” de Charles Perrault
Ocupații în familie
Formule de prezentare. Atelier de discuție: Mă prezint și prezint pe cineva
Sărbători de iarnă
Aprecierea textelor literare (acceptă/nu acceptă; susține/nu susține). Text-suport: „Baba Dochia”, folclor
Ideile textului (după alineate). Text-suport: „În satul bunicilor” de Nicolae Dabija
Cine sunt eu?
Agenda de lectură. Text-resursă: „Frunza de gutui” de Dumitru Matcovschi
La circ. Litera C c. Grupurile de litere ce, ci
Compunere pe baza
Versificația: poezia, strofa.
Jocuri de iarnă
Cărți din literatura artistică universală pentru copii. Text-suport: „Povești în vis”
Fabula. Învățătura textului. Textul-suport: „Doi raci” de Alecu Donici
În pădure. Literele D d, V v
Ziua de naștere. Literele Zz, Ff
Biblioteca școlară. Cărți pentru copii. Minciuna
Vesela
După ciuperci. Litera P p
Primăvara. Litera Gg
Aprecierea textelor literare. La școală cu frunze de nuc
Ce mâncăm?
Căluțul. Litera L l
La horă. Literele: Hh, Jj
Cuvinte cu sens propriu și sens figurat
Compunere după ilustrații Motanul pedepsit
Versificaţia Tematica textului Texte suport La căsuţa cu zorele de Ion Hadârcă Limba și literatura română
Emoţiile trăite Text suport Păpădia de Ion Agârbiceanu
Cuvinte care exprimă emoţia postlectorală Poezia Puișorii de Grigore Vieru
Învăţătura textului
Ce bem?
Activități la școală
La școală. Literele Ss, Șș
Bucate
Utilizarea ortogramelor s-a/sa, s-au/sau
Gospodinele. Literele Tt, Țț
Citirea corectă, conștientă și fluentă. Textul „Și de la pom”, după Aurel Scobioală
Cuvintele ce conţin consoana m înainte de b sau p
„Limba noastră” de Alexe Mateevici
Cuvântul şi sensurile lui. Cuvinte cu sens propriu
Textul literar. Alineatul și semnificația lui. Textul-suport: „Pinul singuratic” de Alexandru Mitru
Familia mea
Specii literare: Povestea. Text-suport: „Motanul Încălțat” de Charles Perrault
Tainele cărţii. Cărţi cu imagini
Toamna
Scrierea corectă a grupurilor de sunete oa, ie
Tainele cărții. Expoziție de carte. Cum alegem o carte
Rechizitele școlare
Personajele textului. Atitudinea față de comportamentul personajelor descrise.
Propoziția după scopul comunicării: enunțiativă, interogativă și exclamativă. Semnele de punctuație
Legumele
Compunere după o ilustrație.
Povestea. Textul literar şi imaginea asociată. „Povestea celor trei purceluși” după James Orchard Halliwell Phillipps
Fructele
Componentele dialogului: ascultător, vorbitor. Linia de dialog
Personajele textului. Text-suport: „Crăiasa Zăpezii” de Hans Christian Andersen
Textul literar. Alineatul și semnificația lui. Text-suport: „Prima zi de școală”
Cuvinte ce conțin litera x. Scrierea corectă a cuvintelor cu x
Eticheta comunicării. Lectura imaginii „Învață să înveți”
Componentele textului: titlul, autorul, conținutul propriu-zis
Eticheta comunicării. Atelier de vorbire. Dialog cu directorul, părintele, prietenul, cu un adult
Atitudinea față de comportamentul personajelor descrise. „Peștișorul de aur” după H. A. Guerber
Dialogul. Linia de dialog. Aranjarea textului în pagina caietului
Vorbim și scriem corect: cuvinte scrise cu majusculă
Comunicarea nonverbală. Mimica, gestul, semne și semnale
Pescarul. Litera Uu
Ne odihnim. Literele: Ii, Îî. Diftongii: ia, ie, ea, oa
La mare. Diftongul oa
Cuvinte care exprimă acţiuni. Semnificaţia lor în vorbire
Cuvântul - grup de sunete cu un înţeles. Text-suport: „Școala lui Guguță” după Spiridon Vangheli
Ariciul și merele. Literele: Aa, Ăă, Oo, Ee, Mm
„Mică croitoreasă”. Literele: Rr, Nn, â
Textul literar: alineatul și semnificația lui. Text-suport: „Pinul singuratic” de Alexandru Mitru
Tainele cărții. Cărți din literatura națională pentru copii. Text-suport: Texte despre localitatea natală
Povestea. Consecutivitatea ideilor într-o narațiune. Text-resursă: „Ursul Moș Martin” de Maria Dorina Pașca
Organizarea dialogului simplu: întrebare-răspuns. Textul-resursă: „Puiul isteț” de Spiridon Vangheli
Eticheta comunicării. Formule de salut, de adresare și de mulțumire
Descrieri și caracterizări. Text-suport: „Povestea omului de zăpadă” după H. Ch. Andersen
Cuvinte ce conțin litera X
Compunere după benzi desenate. Aventurile iepurașului Ufi
Atitudinea cititorului față de cele citite. Text-suport: „Povestea omului de zăpadă” după H. Ch. Andersen